広島でのカンファレンス 7月15日〜18日   Conference in Hiroshima, Japan on July 15-18, 2011















日本ゲシュタルト療法学会の大会が今年は広島の美しい無人島『仙酔島』で行われました。おとぎ話に出てくるような小さな舟でしか渡れない所です。今年はアンセル・ヲルト博士とモーガン・グッドランダー氏がゲストプレゼンターとして、そして70名の方々が参加されました。
The Japanese Association of Gestalt Therapy's 2011 conference was held in a beautiful uninhabited island, Sensui jima, Hiroshima, Japan. You could only get there on a small fairy tale like boat. Dr. Ansel Woldt and Morgan Goodlander were the guest presenters and 70 people attended.












今回はたくさんの初めてが私にはありました。初めてのゲシュタルト療法の大会、日本で初めての大会参加、いろいろな方々に初めてお会いして、初めての通訳の経験、それが帰国して初めての仕事、そして初めての広島旅行。全てが素晴らしい経験でした。教えられることからではなく、自分自身が感覚的に、身体的に、感情的に、そして知的に経験することで自分自身のことを学んで行くプロセスを見ることが出来て貴重な経験でした。やっぱり私はゲシュタルト療法が好きです。
There were a lot of firsts for me; first intense Gestalt Therapy conference, first conference in Japan, a lot of people I met for the first time, my first interpretor experience that was also my first job opportunity since I came back to Japan, and my first trip to Hiroshima. All of these firsts was a great experience!! It was great to see people learning more about themselves not from teaching but through their own sensory, physical, emotional, and cognitive experience. I love Gestalt.

個人的には、日本人のゲシュタルトセラピストである岡田法悦氏のワークショップの中で自分自身をもっと学ぶ機会をいただきました。岡田氏の助けで、私の中にある不安や興奮を再確認するだけでなく、投影や自分の中で鵜呑みしていること等に気付くことができ、そして自分なりの結論を見つけ出すことができました。岡田さんありがとうございました。
Personally, I learned more about myself with help from a Japanese Gestalt therapist, Mr. Noriyoshi Okada, in his workshop. I was able to become more aware of my fear and excitement as well as some projections and introjections. He helped me working through and coming to a comfortable conclusion. Thank you very much Okada-san.
















アンセルとモーガンにも本当感謝しています。大会後の広島と大阪で過ごした時間は本当に楽しかったです。彼らのワークの中や大会後の旅行中に、たくさん貴重なことを教えていただきました。ありがとうございました。
Thank you Ansel and Morgan. I had a great time traveling in Hiroshima and Osaka after the conference. I also want to thank you for teaching me a lot of things in your sessions at the conference and during the trip.

モーガンが大会の様子をまとめたビデオを作っているのでチェックしてみてください。
Check out a video that Morgan has made about the conference;